Deelnemers over dag 6 ‘Water’

Lees hier de nieuwsbrief die deelnemers op dag 6 kregen.

Selina op Selina&CoWater eigenlijk staan we er helemaal niet genoeg bij stil, we balen als het regend (terwijl het in de Islam dan juist de perfecte tijd is om smeekbede te doen), zijn onze handen vies, dan wassen we ze, zijn we naar de wc geweest, gebruiken we water om te reinigen en trekken we door (als we dat niet vergeten, ik vergeet het natuurlijk nooit, maar mijn kinderen wel) vieze was gooie we in de wasmachine en komt er door oa water weer schoon uit. Het is vrij simpel, zonder water gaan we dood. Einde verhaal…

Jamie Houniet via Twitter: Vanavond binnen 4 minuten douchen met behulp van een douchecoach, dat word een uitdaging! http://noimpactweekbyjoy.blogspot.nl @NoImpactWeekNL 🙂

Lynsey Dubbeld via Twitter: Today is all about #water@noimpactweeknl. Reducing water use is also an issue for clothes: #cotton, washing, etc. https://noimpactweeknl.wordpress.com/about/

Anna op Twitter: Thema’s energie en water voor kinderen te abstract. Afvalberg valt tegen. Weinig geld uitgegeven. Auto en tv weinig gemist. #noimpactweek

Ageeth Hendriks op PlukdeDag: Plastic flesjes water zijn een enorme vervuiling, het bottelen, vervoeren en uiteindelijk het flesje wat op de steeds groter worden afvalberg beland, of nog erger als zwerfaval op straat beland. (door rivieren naar de zee en uiteindelijk ophoopt in de oceaan… plastic soep daar heb je vast wel van gehoord).

Mathilde op Sprokkelen: Terwijl ik langzaam wakker werd onder het warme water van de douche bedacht ik me gelukkig veel te laat: washandjesdag! De rest van mijn waterverbruik: de zooi van gisteravond afgewassen (ik doe de afwas in een teiltje), een kopje thee gezet en een keer de wc doorgetrokken.

Marieke Eyksloot via Twitter:  In aanloop naar Wereld Waterdag (22/03) geven allerlei experts waterbesparende tips op @oneworldnl. Hier is mijn blog http://www.oneworld.nl/doen/acties/watertip-stoom-die-jurk-eens-zelf …

En kijk hieronder eens naar het mooie ontwerp & de foto’s van het Wellant College:

Wellant

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

