Deelnemers over dag 4 ‘Voedsel’

Lees hier de nieuwsbrief die deelnemers op dag 4 kregen.

Saskia Hermens via Twitter: Nog steeds geen boodschappen gedaan, geen koffie meer in huis, zelf appelflappen gebakken, toch wat lekkers bij de thee.@NoImpactWeekNL

Dakboerin via Twitter: @NoImpactWeekNL Ik zou zeggen, maak gebruik van de warmte van de zon en zet een kweekbak op je dak om de tuinbonen voor te zaaien.

Voedingscentrum via Twitter: Doen tijdens de #noimpactweek: overheerlijke recepten maken met seizoensgroente. Wat kies jij? http://bit.ly/ZiAna5 

Dorien via Twitter:  @NoImpactWeekNL @EkoPlaza vlees en kaas hebben een hogere co2-uitstoot, alleen kip valt mee.

Angelika Lukas via haar Blog: Als we op stap zijn vind ik dat lastiger en heb vaak geen zin in wat er vegetarisch wordt aangeboden. Maar ik vind het toch steeds moeilijker om vlees en zuivelproducten te gebruiken. Al dat dierenleed, ik kan gewoon niet meer wegkijken. Ik volg een aantal sites die informeren over dierenleed. Wat ik daar zie is soms erg heftig, maar dat sterkt me wel om door te zetten. Ik zie echt verbijsterende, ongelofelijke dingen. En dan nog al dat gesjoemel met ons eten. Ik ben al zeker een half jaar bezig om een standpunt in te nemen.

Miss Artemis via haar Blog: Mijn ideeën over lokaal eten leken niet helemaal overeen te komen met de werkelijkheid. Naar mijn idee betekend lokaal dat je producten op zijn minst uit Nederland moeten komen, en dan nog het allerliefste van de boerderij om de hoek. Een romantisch idee dat niet helemaal strookt met de werkelijkheid. Soms is het beter als je producten niet uit Nederland komen maar bij de buren vandaan. (zal wel met kassen en dergelijke te maken hebben, dat moet ik nog precies uitzoeken). Hoe dan ook, Milieu centraal heeft een geweldige app die per maand aangeeft wat safe is om te eten en wat niet.

Wouter Rosekrans via Twitter: Interessant rapport UK: milieu-impact 50 meest verkochte voedselproducten http://bit.ly/Xtn7VL #noimpactweekpic.twitter.com/Ap4wd7p1Z1

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

