Deelnemers over dag 2 ‘Afval’

Lees hier de nieuwsbrief die deelnemers op dag 2 kregen.

Deelnemers deelden dit met ons!

plastic

Anna Schwarz via Facebook:

Sanne Elshof via Facebook:  Nog geen half uur uit bed en nu het volgende afval: verpakking van afbakbroodjes, verpakking van oploskoffie (per stuk verpakt) en een beetje muesli waar ik teveel van in m’n bakje gedaan heb. Goed begin, ehum.

Rianne Pieterse op Facebook: Als voorbereiding op no impact week gister weer mn verse producten op de biologische markr gehaald…en zo niet alleen gezonder en duurzamer eten, maar ook minder verpakkings materiaal …want waarom moet 1paprika geseald worden zoals bij meeste supermarkt toch? En mn mona puddink bekers ga ik omvormen tot stk kweekbakjes 🙂 #consuminderen

Tom Reijnders op Facebook: In Tilburg is er de ruilwinkel De Ypelaer, ook een groot succes, voor hergebruik van goederen, gratis, dus met gesloten beurs. Dat voorkomt toch mooi dat er goede spullen op de afvalhoop komen! Kijk op onderstaande link van Omroep Brabant die er aandacht aan hebben gegeven.

Marije Braakman op Facebook: ‎”Mag het ook in m’n eigen beker? Want ik doe mee aan de No Impact Week en probeer zo min mogelijk afval te maken.” “Ja tuurlijk!” antwoordt het Starbucksmeisje, alsof ze dat verzoek dagelijks krijgt.

Miss Artemis via haar blog: Ik ben dankbaar voor mijn moeder waarmee ik gezellig even kon kletsen over mijn No impact ervaringen en over dingen die iets te veel impact op mijn leven hebben.

Nicole Mokveld-Collignon via Facebook: Vanochtend maakte ik mijn ogen schoon met een wattenschijfje (zoals elke ochtend). 100% katoen, is daar een alternatief voor? En zou je het na gebruikt bij het organisch afval kunnen gooien? Ik doe nu al voor de 3e keer mee met deze week, en iedere keer ontdek ik weer nieuwe dilemma’s!

Sandy Hof-Teeuwen via Facebook: Ik heb wasbare wattenschijfjes van Visagist op de Fiets (Marloes van Cappellen) bestelbaar via haar site:http://www.visagistopdefiets.nl/?attachment_id=1700 (5 stuks voor 9,95 euro). Helemaal top!

Ageeth Hendriks via blog Pluk de dag: Die “geen afval kit” is hier al iets wat ik dagelijk gebruik door de rvs broodtrommels (schreef ik al eerder blog over: Broodtrommels van rvs, duurzaam en stoer!) En als echte klean kanteen fan hebben we hier thuis schoolbekers, waterfles en de thermos koffiebeker voor thuis en onderweg.

Esther via Twitter@NoImpactWeekNL we zouden er meer over moeten praten. Niks om je voor te schamen. De Divacup is ook top!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

