Deelnemers over dag 1 ‘Consumeren’

Lees hier de nieuwsbrief die deelnemers op dag 1 kregen.

23April op Facebook: Kijk eens op http://myzerowaste.com/ Deze dame heeft eens een stuk geschreven over geen afval produceren tijdens je vakantie. Inspirerend wat zij in de praktijk brengt!

Anne van Overbeek op Twitter: Dag 1 van NoImpactWeekNL (10e): Deze week niets kopen behalve voeding. En moet er toch iets : 2ehands? Lenen? Ruilen? Duurzaam? #Uitdaging

Michiel Kostermans op Twitter: Volgende week doet ons gezin mee aan de , ik hoop dat we er veel van leren. Download de leuke flyer http://buff.ly/XTl87C

Ruud Corduwener via Facebook: Consuminderen…tja, maar ik moet van de week nog wel wat hout kopen. FSC weliswaar, én het is voor het laatste stukje isolatie van het dak, dus dat kan wel lijkt me. Verder totaal geen aankoop plannen (hou niet van shoppen en geef niet zo om spullen)

Miss Artemis via haar blog: Wat heeft een mens nu werkelijk nodig? Kleren? Schoenen? Een dak boven je hoofd? En wat te eten? Voor een weekje no impact blijft dan dus alleen voedsel over. Hoewel ik zeker bewuster om ga met wat ik koop, en mezelf regelmatig de vraag stel “Heb ik dit echt nodig?” vind ik het soms gewoon fijn om een spelletje, een boek of een tijdschrift te kopen. Nee, nodig heb ik die dingen niet. Maar ze maken me wel gelukkig. Wat overigens niet betekend dat ik ongelukkig ben als ik die dingen niet kan kopen.

Angelika via haar blog Engelwortel: Ik was van plan deze week geen verwarming aan te doen, maar dat besluit nam ik vorige week met die prachtige lentedagen. Dat is nu wel anders! Maar ik ga toch zo min mogelijk gas gebruiken! Inderdaad wat dikker aankleden en dekentjes voor op de bank. Kaarsjes aan geeft ook wat warmte.

Ageeth Hendriks via Facebook: Wasmiddel tip: Maak het zelf! http://www.plukdedag.info/zelf-gemaakt-wasmiddel-update-witte-was/

Lindsay via Bewust Groener: Behalve omdat het je aanzet tot consuminderen en groener leven, kan het ook een positieve invloed hebben op je gezondheid en je persoonlijkheid. Zelfs als je het maar 1 dag volhoudt, heb je toch een verschil gemaakt en het is niet eens zo moeilijk!

Esther Wit op de site van het Humanistisch Verbond: Hoe kun je een enorm probleem – zoals het milieuprobleem – als eenvoudig individu aanpakken? Je kunt bijvoorbeeld aan de ‘No Impact Week’ meedoen. Maar is dat niet veel te klein? Nee, mensen maken er dan wel een rommeltje van, maar we hebben ook het vermogen om dat in te zien, schrijft Esther Wit in een blog over de No Impact Week die 10 maart van start is gegaan.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Deelnemers over dag 1 ‘Consumeren’

  1. Lees en zie ook onze ervaringen op http://noimpactlive.blogspot.nl
    Hans en Joke

Geef een reactie

