Nog wat laatste ervaringen van deelnemers!

Sandra op EerlijkWinkelen: Maar wat neem ik mee na deze week? De trap nemen! En minder snoepen (scheelt verpakkingsmateriaal) En een paar dingen ga ik zo snel mogelijk kopen 😉 Wol die bij mijn jas past en extra zakdoeken. Volgend jaar weer een stapje!

JongGroen op Twitter: Dankt alle enthousiastelingen die meededen met #JGnoimpact! cc @NoImpactWeekBE #noimpactweek2011

Marianne op Sangha Groningen: Er was eens monnik die water haalde. Hij liep met haast van de bron naar het klooster en morste daarbij water uit zijn emmers. De Zenmeester, die in de buurt zat te mediteren, riep hem bij zich en vroeg hem waarom hij het water doodde. Door zonder aandacht en in haast het water te halen, maakte hij in feite het water dood. Het water verdient aandacht, het hier en nu verdient aandacht. Voedsel verdient aandacht. Onze medemensen, dieren, planten en mineralen verdienen aandacht. Volgens mij kun je niet aandachtig verspillen. Daar gaat No impact week voor een deel ook over. Na kopen en weggooien volgen reizen en eten.

Mama Natuurlijk: Even tijd voor elkaar en de mensen om ons heen. Deze dag zal bestaan uit een beetje uit slapen, veel knuffelen en genieten van een uitgebreid ontbijt. Een wandeling buiten en ’s middags, heel toepasselijk, op kraambezoek bij een nieuw wereldwonder voor wie ik de aarde graag mooi achter laat. Het was een interessante, leerzame, fijne week. Ik heb veel nieuwe ideeën opgedaan en uitdagingen gevonden om aan te pakken. Volgend jaar wil ik zeker weer mee doen! Jij ook?

Marieke op ByMiekK: Wat een goed experiment was het, we zijn weer even met onze neus op de feiten gedrukt! Ik vond het een erg nuttige week! We zijn op de goede weg vind ik zelf, maar dat waren we ook al wel. Maar het kan beter! We hebben deze week weer een aantal tips & tricks bijgeleerd die we er zeker in houden!

Judith op Twitter: Heerlijk en gezellig gegeten bij vrienden die speciaal voor mij vegetarisch hadden gekookt #NoImpactWeek2011 #dag8 #ecozondagrustdag

Ad op Twitter: Media Battle No Impact Week winnaar Myreille Huinink journalist bij Alphen Stad TV http://bit.ly/sT9rkR

Mevrouw Minder: De handleiding is leuk in elkaar gezet met praktische tips, maar het is wel vooral geschreven voor ‘beginners’ (ook wel licht groen genoemd). Ik vraag me af of er veel uitdaging is voor vergevorderde personen. Aan de andere kant gaat het denk ik om het aanzetten tot verduurzaming, dus voor vergevorderde personen is er weinig te veranderen.

Albert op Twitter: Terugkijkend op de afgelopen week #NoImpactWeek2011, viel het mee. #afval blijft een probleem. Komt ook doordat de omgeving niet veranderd

Frida op DuurzaamJezelf: En de veranderingen gaan door, er zijn zo veel meer dingen te gaan doen! Maar ik merk dat ik na elke stap een tijdje nodig hebben om even te wennen. Als veel dingen gebeurt te dicht bij elkaar vind ik het moeilijk. Daarom hebben we niet echt de motivatie gehad voor nieuwe veranderingen door NIW. Maar ik moet zeggen dat voor elk duurzame ding ik doe voel ik me zo goed. Ja, ik denk wel dat een duurzame leven een gelukkiger leven is!

Fred op Twitter: De No Impact Week is voorbij en ik zit in de trein #schouderklopje

Sandy op Facebook: No Impact Week zit erop! Ik vond het een hele bijzondere ervaring hoor. Ben bewust geworden van veel dingen die op het gebied van duurzaamheid beter kunnen. Volgend jaar ben ik weer van de partij en natuurlijk ga ik in de tussenliggende periode mijn duurzame best doen! + 5 reacties

 Angelika op Ontdekking van Groningen: Conclusie: Ik weet dat ik al aardig bewust bezig ben. Ik vond het vooral leuk om mee te doen, jammer dat er verder geen gelijkgestemden in mijn omgeving waren. Maar de nieuwe blogs die ik heb ontdekt en de reacties op Facebook vond ik erg inspirerend. We nemen misschien muizehapjes, eh -stapjes in vergelijk met anderen, het kan altijd beter, dus we gaan gewoon door, gewoon, we zijn geen ‘fundamentalisten’

Eefje op Eefje’s Wereldje: Dat waren de items van afgelopen week. Manlief vond het soms te extreem maar deed toch zijn best, hulde!! Het no-waste verhaal vind ik prachtig, maar ik vind het voor mij niet realistisch. Toevallig was ik deze week veel vrij, maar anders had ik het niet gered allemaal.. Of het is allemaal heel duur, en helaas zijn wij niet zo heel goed bedeeld (ook niet slecht, hoor!!) voor 5 personen is een vers, biologisch leven bijna onbetaalbaar. Ik wil binnen mijn grenzen wel beter mijn best doen. Af en toe zelf sojamelk maken bij voorbeeld (niet lokaal, wel minder werk dan zelfgeraapte notenmelk..), zelf katoenen broodzakken maken van tasjes van de kringloop en bakjes en zakjes meenemen naar winkels die losse producten hebben. Eigenlijk vinden veel winkeliers dit geen enkel probleem.

Caroline op JMA-blog: Vandaag was dus alweer de een na laatste dag van de No Impact Week. Morgen nemen we een Eco Sabbath. Dit is de laatste blog over de No Impact Week van mijn hand. Ik kan jullie vertellen dat ik na zeven dagen bewust aan de slag te zijn gegaan met mijn voetafdruk erg veel heb geleerd. De No Impact Week heeft mij veel goede milieu besparing tips gegeven waar ik een gewoonte van wil maken

Mathilde op Facebook: Misschien ook leuk voor mensen hier: IDFA begint deze week weer en heeft voor het tweede jaar een Green Screen Competition, geselecteerde docu’s over de mens en zijn leefomgeving. Heb er vorig jaar een aantal gezien die erg goed waren, zie er nu ook weer een aantal boeiende titels tussen staan.

La Merlette Blanche op Ma Vie en Vert: En zondag, zondag was het eco-zondag, als in “Jij en het milieu nemen samen een dagje rust”. We gebruikten dan wel elektriciteit (groene stroom, dat wel), maar rusten, dat kunnen we wel goed, zo ongeveer elke zondag ;-). Deze zondag begon enigszins anders, want mijn stiefbroertje (7) en stiefzusjes (8 en 10) en mijn petekindje (5) waren zaterdagavond komen slapen. Zondag begon dus vrij vroeg, zo rond een uur of zes, toen mijn stiefbroertje wakker werd gemaakt door het gekraai van hanen (die hij trouwens verwarde met apen, hihi). Gelukkig konden we nog eventjes blijven liggen, zo tot acht uur. Nadat we allemaal gegeten hadden en gewassen waren, werden o.a. deze low impact-activiteiten uitgevoerd:

  • we sprongen met z’n allen op het bed
  • er werd met de oude Lego- en dino-verzameling van Stefan gespeeld
  • er werd geknutseld met restjes stof en papier
  • er werd gedanst (vooral dan op dat liedje van hieronder).

Jolien op Facebook: Al iemand gedacht om ook naar de bakker te gaan met je gebruikte zakjes? Voor brood is dit misschien moeilijk, maar ik dacht er deze morgen aan bij pistolekes en sandwishes. Dat kan toch gewoon in het zakje van vorige week?

Marga op SimpelThuis: Je gaat toch weer anders tegen je eigen gewoontes aankijken en dat geeft verrassende ontdekkingen. Ik weet heel goed hoe je zuinig boodschappen doet, maar zo no impact mogelijk is toch weer een hele stap verder. Ik kocht bijvoorbeeld wel eens een bakje eiersalade, maar zelf maken is eigenlijk ook erg simpel heb ik ontdekt, verser en gezonder dan zo’n plastic bakje uit de super. Ik ga mijn gewoontes zeker nog eens nader aan de no impact methode toetsen en wil het boek ook eens lezen.

Winny op Wat eten we vandaag: De zondag: een rustdag, een dag van bezinning. Wat heeft de No Impact Week mij gebracht. Als ik er mijn gedachten over liet gaan toch wel een hoop. Bewuster bezig zijn. Niet klakkeloos dingen doen, maar er even bij stil staan en wat voor effect het heeft op het milieu, jezelf en de toekomst.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

