Deelnemers over Dag 7 ‘Doe iets goeds’

Mrs. Green op GroenerLeven: Vandaag was de dag om iets goeds te doen. Nu is het met twee kleine kinderen en een baan buitenshuis niet zo eenvoudig om vrijwilligerswerk te doen, maar wel heb ik mijn eerste Kiva-lening uitgeleend. Kiva is een organisatie die bemiddelt in micro-kredieten. Je kunt dus zelf bepalen aan welke persoon je je geld uitleent. Deze betaalt de lening (als het goed is) weer aan je terug, waarna je vervolgens weer iemand anders kunt helpen met een lening, als je dat wilt. En je kunt al geld uitlenen vanaf $25.

Judith op Twitter: Goed doel gekozen voor kerstdonatie: http://www.voedselbankennederland.nl/ #NoImpactWeek2011 #dag7 #goeddoel meteen goed tegen de verspilling!

Celestine op OpBloteVoet: Tot slot wil ik nog even zeggen dat we allemaal goed bezig zijn! Het is de moeite om het boek van Colin Beavan (No Impact Man) te lezen. Hij beschrijft vaak piekergedachten of onzekerheden die hij voelt bij het zetten van een nieuwe stap om zijn impact te verkleinen. Die onzekerheden zijn erg herkenbaar en zijn antwoorden op zijn eigen onzekerheden zijn zeer boeiend. Een aanrader!

Angelika op Ontdekking van Groningen: De kleine dingen doe je toch wel, onderweg glimlachen naar mensen, groeten, iemand voor laten gaan bij de kassa. Eergisteren nog: een scooter die in een hoop bladeren onderuit ging. Niemand ging even vragen of alles in orde was. Sommige jongelui fietsten zelfs joelend langs hem heen. De knul stond te trillen, maar vooral van de schrik. Zere knie, scooter kapot, maar lopen ging wel. Even een beetje aandacht geven doet toch goed.

TT Castricum op Twitter: De #noimpactweek feestlunch vandaag was geweldig. Met ieders top & flop en de voordracht uit eigen blog van Guus Geluk http://guusxgeluk.wordpress.com/

Evita op Facebook: Welke zijn voor jou persoonlijk de beste tips die je tot nu toe hebt gehaald uit artikels over duurzaamheid en reacties/tips van deelnemers aan No Impact Week 2011?

Lisa op Ontrommelen: Vandaag is doe-iets-terug-dag. Ik had gisteren op de Duurzaam Delftmarkt willen rondkijken, ook voor deze mogelijkheid, maar het was zo druk! Goed teken natuurlijk, maar van babbelen is het niet gekomen. Aan de andere kant weet ik dat ik al verschillende dingen doe, en dat ik daar eigenlijk m’n handen vol aan heb. Ik zet dat maar bij de gratitude list: lekker bezig met van alles :) .

Yvette op Twitter: Ga nu spullen pak om #trancedance experience te geven. Zin in! Middag van positieve impact #noimpactweek

Simone op Twitter: Its Sunday, tutor Sunday: 4rebels await. Today we will -nxt to ordinary homework- discuss Berlusconi, Sustainability/ #noimpactweek and more

Evelien op Facebook: Doe-iets-goeds-dag, wat klinkt dat lekker positief!
Daarom geef ik vrijkaarten voor Hout&Groen Wonen weg en een Klimaatgids.
Kijk op www.greenevelien.com

Duurzaam Roermond op Twitter: Als we vandaag allemaal één ding oprapen of opruimen dat een ander heeft weggegooid dan wordt de wereld inéén klap schoner. #noimpactweeknl

Connie op Horen, zien & schrijven: Ik verklaar hierbij de No Impact Week voor mislukt. Mijn no impact week althans. Van Lelystad naar Urk, van Marknesse naar Almere. Fotografe Claudia en ik stuiteren de hele provincie rond om interviews met ondernemers te maken. En OV naar Urk met een mobiele fotostudio? Droom verder. Afspraak in Amsterdam met trein en OV fietsje. Dat altijd.  Niets heerlijkers dan door de stille donkere avond over de grachten te fietsen. Inkijkjes in zachtverlichte huiskamers en kroegen. Herinneringen op iedere straathoek. Ik word er erg gelukkig van. En ook heimweeërig. Wachtend op de trein naar Almere is de overgang groot. Op het perron petjes, bontkragen, sigaretten en leggings. Doodeenzaam voel ik me dan.

Kelly op Facebook: Ik maakte onlangs zelf scrub met biologische ingrediënten… Lijkt me ook leuk als (kerst)cadeautje… Elke glazen bokaal wordt dus bijgehouden sinds enkele weken 🙂

LittleGDress op Twitter: @ByMiekK Zeer graag gedaan : ) Succes met #NoImpactWeek! (ik heb mijn kat verplicht op mijn schoot te zitten, is koud zonder verwarming..)

Elisse op Bij Gebrek aan Beter: Voedsel > Helaas pindakaas, ik zit nog op hotel mama dus het was heel moeilijk om dit te verwezenlijken voor mij. Ik at lekkere vegetarische (volkoren) spaghetti met zelfgemaakte spaghettisaus. Ik ben natuurlijk wel vegetariër (of beter: pescotariër, maar eet deze week ook zo weinig mogelijk vis) en draag zo al wel mijn steentje bij aan het milieu. Ik heb ook een poging gedaan om de mutti en vati ervan te overtuigen weer kippen in den hof te zetten, want dat is zoveel goedkoper en lekkerder en milieuvriendelijker! Volgend plan: vegetarische ravioli kopen zoals Celestine, want amai dieje ziet er goed uit!

Maartje op Facebook: We hebben de ‘doe iets goeds’ dag naar morgen verzet. We gaan met vuilniszakken het bos in om daar zwerfvuil op te ruimen! Vandaag hebben we een klein fortuin uitgegeven aan bijenwas-kaarsen. Normale kaarsen bevatten namelijk paraffine en das niet heel milieuvriendelijk (aardolie-product). Verder ook wat losse lonten gekocht om van oude kaars-resten nieuwe kaarsen te maken! Hier een handleiding.

Daantje op Daantje en Sanders Groene Blog: Vandaag is het de bedoeling om iets goeds te doen voor het milieu of je medemens. Ik heb Sander vanmorgen uit laten slapen, dus dat vind ik al behoorlijk goed 😉 Vanmiddag gaan we het bos schoonmaken, want helaas laten veel mensen hun troep daar gewoon liggen. Gisteravond nadat ik mijn blog had geschreven heb ik de verwarming aangezet en wat meer lampjes ook. Opeens voelde het weer veel meer als mijn eigen huisje, in plaats van een plek waar ik me niet echt prettig meer voelde. Blijkbaar was ik over een grens heengegaan van wat voor mezelf nog comfortabel was en wat ik niet prettig vind. Fijn om te weten waar die grens ligt!

MissArtemis: Maar ondertussen ben ik daar wel weer klaar mee, ik ben wel weer toen aan wat vrijwilligerswerk. Misschien dat ik me bij Oxfam Novib weer nuttig ga maken, misschien dat ik iets heel anders tegen ga komen. Het lijkt me ook nog steeds leuk om zo’n kind dat het wat lastig heeft thuis een keer per week onder mijn hoede te nemen en samen iets leuks te ondernemen zodat dat kind kans heeft op een betere toekomst omdat het in aanraking komt met dingen waar het uit zichzelf niet zo snel mee in aanraking zou komen.

Winny op Winny, Wat eten we vandaag?: Doe eens iets goeds is het thema van dag 7. Ik denk altijd maar zo: Wie goed doet, goed ontmoet! Vrijwilliger kan je natuurlijk altijd worden, en die bejaarde buren zo af en toe een handje helpen is fijn als je dat regelmatig doet. En zo zijn er nog zoveel dingen waar je eigenlijk niet bij stil hoeft te staan maar gewoon doet. Iedere dag, jaar in, jaar uit. Okay, ik betrapte mijzelf er op dat ik deze week al een aantal malen wat zwerfvuil van de straat heb geraapt en bij de dichts bijzijnde prullenbak gedropt hebt. Dat zou toch mooi zijn zeg, als iedereen in Nederland en Vlaanderen van af vandaag iedere dag een stukje zwerfvuil op pakt en in de prullenbak gooit.

Maya op Facebook: Ok, toen ik gisteren vertelde dat ik eens iets wou doneren omdat het de ‘doe iets goed’-dag was, kreeg ik een hele ‘fijne’ preek over de zogezegde goede doelen waarvan je niet weet waar ze jouw geld in stoppen etc… Kennen jullie misschien een (eventueel kleiner) goed doel dat echt wel te vertrouwen is?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Deelnemers over Dag 7 ‘Doe iets goeds’

  1. Ida smit zegt:

    In het kader van doe iets goed een pakket ” bio ware wegwerp servies” gekocht. Onze gemeenschap houd n.l regelmatig grote maaltijden op ,oh ergernis plastic wegwerp servies. Nu dus laten zien dat het ook anders kan. De reacties waren positief. Men wist niet dat het bestond en dat het goed werkt. Nu dus wel!

Geef een reactie

