Deelnemers over Dag 6 ‘Water’

Guus op GuusGeluk: De boel gechecked  en nu blijkt dat we in 1 jaar tijd van 125 m3 naar 80 m3 zijn gegaan in het verbruik. Spectaculair! De critici vinden het onzin om in Nederland op water te bezuinigen, maar ik vind het zinnig om 40 kubieke meter (dat is een meter water hoog in een bassin van 5 x 8 meter!)  schoon gezuiverd drinkwater niet door het toilet te spoelen.

MamaNatuurlijk: Dit is misschien wel de grootste uitdaging voor mij. Onder een warme douche staan vind ik namelijk pure ontspanning. Hier valt dus nog wel wat in te verbeteren. Wat we al wel doen is wachten tot de vaatwasser echt vol zit voordat we deze aandoen. We gebruiken waar mogelijk het eco of korte programma op de wasmachine. We maken zelf ons wasmiddel, wat niet alleen in de kosten scheelt, maar ook minder vervuilend is voor het drinkwater. Ook andere schoonmaakmiddelen maak ik steeds meer zelf. Hoe minder vervuild het water is, hoe minder energie het kost om het weer drinkbaar te maken.

Claudia op MevrouwMinder: Maar ja…douchen he ;) Ik ben gewoon echt geen ochtendmens. Kan vroeg opstaan als het moet en er zijn heel soms dagen dat ik uitgerust ben, maar normaal gesproken….pfff…niet teveel commotie please! Douchen is voor mij dan écht zo’n take-it-easy-take-a-sisi-momentje

La Merlette Blanche op Ma Vie en Vert: Aan wie twijfelde om mee te doen aan de No Impact Week: hopelijk heb ik jullie niet afgeschrikt 😉 Als je gewoon braafjes de handleiding volgt en jezelf niet (meteen) extreme regels oplegt, is het programma absoluut niet moeilijk om te volgen, temeer daar het voornamelijk een week is waarin je wordt uitgedaagd om dingen te leren – perfectie is vrijwel onmogelijk te bereiken in één weekje tijd. Je kan nog altijd de handleiding downloaden en gewoon een week later beginnen…

Caroline op JMA-blog: No Impact Man heeft het een jaar lang volgehouden. De wasmachine werd niet meer gebruikt, maar ook de TV en de wekker niet. Had wel veel voordelen: ze waren niet meer afhankelijk voor de TV voor amusement en waren ook meer uitgeslapen door te slapen en opstaan naar de stand van de zon. Klinkt best relaxed eigenlijk!

Eefje op Eefje’s Wereld: PS: Morgen enorm zondigen: Kinderfeestje in het ZWEMBAD!! Met de auto erheen!! Patat en FRIKADELLEN uitdelen!! Zoonlief krijgt waarschijnlijk PLASTIC spulletjes als kado!! Het is maar goed dat ik de rest van de week zo goed mijn best heb gedaan!! En dat ik als drinken Oggu heb gekocht en zelf cake ga bakken…….

Sannie op Twitter: Op #dvdd11 in @NoImpactWeekNLhouden wij de tv en licht uit: aan de deur houden wij onze eigen mini #tvoh met buurtkinderen #sintmaarten

Gerben op Facebook: Nog altijd geen vlees gegeten. Vanmiddag zijn we bij mijn ouders gaan eten en daar was het een vismaaltijd, die mij enorm smaakte trouwens. Ik ben ondertussen anderhalve kilo afgevallen op die paar dagen. Buiten het niet eten van vlees snoep en drink ik nochtans zoals voordien… Ik vind het wel straf dat dit zo snel effect heeft.

GreenJump op Twitter: Dag van de Duurzaamheid en WATERdag bij @NoImpactWeekNL Water besparen en aandacht voor drinken kraanwater ipv flesjes http://bit.ly/dAuiKp

NoImpactWeekNL op Twitter: In gesprek over #NoImpactWeek, het goede leven en balans tussen GoedVoordeAarde & GoedVoorDeMens tijdens @NMU_ & IVN Netwerkdag #DvdD11

Ulrike op Meibloempje: Helaas heb ik de schade niet kunnen inhalen. Te laat begonnen, en er is zoveel om bij stil te staan dat het niet te doen is om de No Impact Week in 5 dagen te proppen. Ik heb dus iets beters bedacht. Ik doe de No Impact Week volgende week. En nee, dat is geen variant op Ik begin Morgen.

Tourist Save the World op Twitter: De laatste #Touristsavetheworld deelnemers komen terug van Meditatie Flashmob. Harmonie luid het einde van de Try Out in @NoImpactWeekNL

Mrs. Green op GroenerLeven: De hutspot was heel eenvoudig maar erg lekker: net als ‘gewone’ hutspot, maar de helft van de wortel vervangen door pastinaak, net even anders. Wel vlees vandaag, maar dat heeft te maken met het feit dat ik onze reserve diepvries aan het leeg eten ben, zodat we die uit kunnen zetten (morgen is de dag van de energie…) Het vlees had ik op een ander moment gemaakt (sudderen doe ik altijd voor minstens 3 maaltijden tegelijk, anders vind ik het teveel moeite en daarnaast scheelt het ook energie) en dat moest dus uit de diepvries.

Thirza in de Dordtse Weekkrant: Zelf hou ik ook totaal niet van koken. Het moet vooral snel klaar zijn. Komt ook regelmatig voor dat ik van plek naar plek ga en een broodje of iets anders koop op een station. Ik zou dan ook graag op de stations duurzame opties tegenkomen.

Daantje op haar groene blog: Vandaag is het dag 6 en ik moet eerlijk bekennen dat ik er een beetje doorheen zit. Het is koud, donker en helemaal niet meer leuk. Ik wil gewoon de radio aandoen, de hele avond op de laptop zitten, een enorm lange, warme douche nemen en vooral gewoon weer even leven zonder ‘het juk’ van al die regeltjes.

Albert op Twitter: 3 journalisten met hun ervaringen in de Mediabattle voor de #NoImpactWeek2011 #tisgroen #Alphen http://yfrog.com/nzzk9mj

MissArtemis: Bij dit kaarslicht is het te donker om te kunnen lezen. Computeren mag niet, televisie kijken mag niet, naar buiten voor een wandeling kan niet want ik ben ziek, slapen heb ik overdag al gedaan, ik ben moe van het slapen, en ik ben helemaal alleen thuis. Ik begin me een beetje depressief te voelen. Dit is helemaal niet leuk!

Dan bedenkt ik me dat ik een sjaal aan het breien was en dat dat vast iets is dat ik wel op de tast kan. Vrolijk ga ik aan de slag. Ondertussen zing ik een liedje om de volle maan te vieren. En oke toegegeven ik stuur met mijn telefoon wat berichtjes aan vrienden, die was tenslotte toch al opgeladen. Een dagje bijna zonder energie, makkelijk was het niet, maar ik heb er wel een hele ervaring bij gekregen!

Joelle op Facebook: iemand ideëen voor low impact-cadeau’s voor mannen? + 14 reacties

Mirjam op Facebook: Ik ben al meer dan een kilo kwijt dankzij de no impactweek! Als ik nog een paar weken doorga, zit ik op mijn streefgewicht #duurzaamdieet

Hilda op TransitionTownJoure: Al deze activiteiten zijn wel van invloed op de mate waarin ik deze week ‘no impact’ ben. Het zijn natuurlijk heel wat kilometers naar Amsterdam en Den Haag, maar ik heb ze wel met respectievelijk bus en trein afgelegd. Vandaag heb ik de verleidingen van alle winkels in Den Haag links laten liggen. De verleiding om sushi te lunchen heb ik niet kunnen weerstaan (Dat heeft ze thuis niet ;-)) en dat heeft wel wat afval veroorzaakt. Vanavond hebben we gegeten in een restaurant dat we thuis op internet al hadden uitgekozen, omdat ze er alleen biologische en streekgebonden producten serveren. Het was heerlijk!

Lode op Facebook: Vandaag heb ik met Frida een aantal uur bij de lokale biowinkel (www.goodyfood.nl) gestaan en de winkelende mensen een aantal vragen gesteld. Heerlijk! Leuk om te doen en veel leuke gesprekken gehad 🙂 Hier de vragen als jullie ze ook interessant vinden. Het is vooral bedoeld als inspiratie en om over na te denken. Er zijn geen goede of foute antwoorden en er komt geen duurzaamheids-score uit 😉

Janneke op Facebook: tip: broodbordjes van vanmorgen kruimels eraf geveegd en weer gebruikt. Ook de zelfde kopjes voor de melk. Minder afwas. dus niet meer alles zonder na te denken in de afwasmachine zetten en steeds schone dingen pakken. Man en kinderen moeten nog een beetje opgevoed worden…

Evelien op Twitter: Juist tijdens NoImpactWeek is onze regenwaterput leeg. Hoe voorkomen we extra waterverbruik? Lees onze maatregelen op http://www.greenevelien.com

Dinie op Facebook: Bewust waterverbruik. Ik betrap me er op dat we best veel water gebruiken. Ik ga hier beter opletten. Enkele maanden geleden zijn wij verhuisd. In de tuin is een grote vijver die ik eerst wilde vervangen door beplanting. Toen ik geboeid raakte door al het leven in en om de vijver besloot ik hem te houden. Voordeel is dat de vijver mijn groenpartij in de tuin is die ik in de zomer geen water hoef te geven. Hiermee draag ik bij aan minder waterverbruik.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

