Deelnemers over dag 4 ‘Voedsel’

Diederik Samsom op Twitter: Daar zit je dan in je #NoImpactWeek2011: al het beleg in bedrijfsrestaurant is per stuk verpakt. 1 broodje kaas is 2 stukken plastic #sorry

Marguerite op Twitter: Dag4 #noimpactweek Het is onmogelijk om mijn kinderen te overtuigen zonder hagelslag dag te beginnen (en mijn kopje thee is ook onmisbaar).

Laura op MissArtemis: Hoe dan ook, we hebben nog een halve week te gaan. Ben benieuwd of er nog uitdagende opdrachten bij gaan komen, of dat leven met minder impact eigenlijk gewoon een peulenschil blijkt te zijn!

Rachelle op Facebook: Beste allemaal, ik vind het heel leuk om te zien dat de discussie hier zo los komt! Wat best lastig is aan het concept No Impact Week, is om het voor iedereen interessant te maken. Van mensen die net de interesse voor duurzamer leven hebben opgepikt, tot mensen die in alle onderdelen van hun leven al ‘donkergroen’ zijn. De vraag die mij boeit is hoe jullie dat bij jezelf zien – wanneer en waarom ben je begonnen met een duurzame lifestyle & hoever ben je daar nu in + hoe ver wil je gaan? +23 reacties

Maita op Twitter: Wat is dat toch moeilijk tegen verpakkingsdrang ingaan! Toch met ongewenste plastic zakjes huiswaarts #noimpactweek http://pic.twitter.com/nQlnCWFr

Pauline op JMA-blog: Zo, we zijn al halverwege! Woensdag staat in het teken van Voedsel, en ter voorbereiding heb ik gisteravond al even mijn favoriete plantaardige broodbeleg gemaakt: humus! Voor iedereen die geld wil besparen, niet van E-nummers houdt of het gewoon leuk vindt om te kokkerellen, het recept:

MamaNatuurlijk: Het koken zonder pakjes en zakjes valt of staat met goede recepten en een uitgebreide voorraad kruiden en specerijen. Een voorraad gedroogde kruiden blijft lang houdbaar en verse kruiden kweken we in potten in de tuin. Mijn recepten vind ik in: de boeken van Jamie OliverBrain food for kidsGeef me de vijf, Wat je eet ben je zelf,LunchboxesNon-fish-a-liciousEcofabulous koken in alle seizoenenDe natuurlijke keuken en op het web bijAH of Kayotic kitchen.

Janneke op Facebook: vandaag een abonnement genomen bij een biologische groenteboerderij, elke week krijg ik nu een tas biologische groente die bij mij in de buurt geteeld is! niet meer naar de AH!

Moniek op Facebook: Goedemorgen allemaal! Veel succes weer vandaag. Mijn eerste No Impact van vandaag was zelf sinaasappels persen… Alhoewel ze wel van de Albert Heijn komen (verbeterpuntje). + 19 reacties

Nicole op Twitter: Vandaag met 2 hergebruikte broodzakken naar bakker. Zonder problemen dáár mijn brood in laten verpakken. Leuk gesprek volgde #noimpactweek

Dana op Facebook: Zijn er meer mensen die de verwarming uitlaten? het is hier nu 14,5 graden en we beginnen het een beetje zat te worden 😛 Hoe houden jullie je warm?? +40 reacties

Angelika op Ontdekking van Groningen: Niemand in mijn omgeving heeft van de No Impact Week gehoord. Als ik het bijvoorbeeld over het plasticprobleem heb is er zelfs een aantal dat hun schouders ophaalt. (…) Kijk eens naar deze geweldig inspirerende video.

Fred op Twitter: Lekker, is het No Impact Week gaat@volvohooftman me volgen.

Linda op Facebook: Vandaag heb ik voor het eerst zelf (volkoren spelt) brood gebakken! Erg lekker, nog lekkerder dan van de Boerenmarkt. Nu ben door allerlei berichten hier aan het scrollen, maar vergeleken met vorig jaar wordt er veel meer gepost! Eigenlijk wil ik mn laptop ook niet zo lang aan hebben…

Martien op Twitter: Vandaag halen hier 15 abonnees met de fiets hun tas op met lokale bio-groente van @Amelishof #Bunnik #noimpactweek

SOM Nijmegen op Twitter: Collega Emmy smult al bij het idee dat ze vanavond biologische andijvie uit eigen tuin gaat eten. #seizoensgroente #noimpactweek

Vrolijke laarzen op Twitter: #duurzamedilemma’s Fairtrade-thee in zakje dat ik niet bij GFT durf te gooien (plastic?), of UTZ die wel bij GFT kan? #noimpactweek

Lode op Facebook: Een teleurstellende lunch. Ik was van de gemende notenpasta (hazelnoten en amandelen) overgestapt naar alleen hazelnotenpasta, omdat hazelnoten uit Nederland kunnen komen. Maar de hazelnoten komen vrolijk uit Turkije. De amandelen overigens uit Spanje. Toch vreemd als het ook hier kan groeien. +11 reacties

Op de vraag ‘Wat eten we vandaag’ antwoordde Evita op Facebook: eigenlijk quasi niets, sinds deze no impact week zit ik helemaal in de knoop met de moraal van het verhaal en bijgevolg komt er nog weinig op tafel bij gebrek aan alternatieven (of het lijkt alleen maar zo)… soep is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken – wij doen voor het eerst deze week ook alles ‘vleesloos’ en ik zit momenteel in een soort duurzaam zwart gat 😉 (hongerig maar wel ecologisch)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Deelnemers over dag 4 ‘Voedsel’

  1. Else zegt:

    Grappig: gisteren op de markt kreeg ik 10 cent korting omdat ik bij de aardappelboer de aardappels in mijn eigen tas liet doen. Bij de groenteboer kostte het meer moeite: na 3 keer was het duidelijk dat ik ECHT geen plastic tasje wilde. Bij de poelier heb ik het plastic tasje dat hij om de eieren had gedaan, weer teruggeven. Het kostte wat moeite, maar uiteindelijk ging ik zonder plastic van de markt 🙂

  2. Pingback: Deelnemers over Dag 5: ‘Energie’ | No Impact Week 2011 – Nederland & Vlaanderen

  3. Raf zegt:

    Voedsel zonder verpakking, het blijft ne moeilijke! Vooral broodbeleg lijkt me quasi onmogelijk… Tot zover zonder veel resultaat, maar gisteren heb ik me wel suf gelezen over verse groenten & fruit DICHT BIJ HUIS.

    Op het internet staat verbazingwekkend veel info over groente- en fruitpakketten. Het klinkt stom, maar ik ben ook voor de eerste keer naar de markt geweest hier & met een volle (stoffen) tas teruggekeerd. Allemaal groenten & fruit die vlakbij geteeld werden. De Bioplanet is leuk, maar daar komen alle verse producten ook met de vrachtwagen van de andere kant van het land (of zelfs het continent). Niet zo bij de groentenboer 🙂

    Heeft iemand verder nog tips & ideeën voor broodbeleg en warme maaltijden (pasta, rijst, …)? Hier is bijvoorbeeld ook geen molen in de buurt om verse bloem te halen… Ah, en ik zweer bij soya-rijstmelk (omdat die lekkerder is :p en niet van de koe komt), maar kan je die ook ergens ‘vers’ halen, liefst in glazen flessen (die ik zelf meebreng, natuurlijk!).

    We zijn er nog niet, maar het is suuuuperinteressant! 🙂
    Gemotiveerde groetjes uit Leuven,
    Raf

Geef een reactie

