Deelnemers over Dag 1 ‘Consumeren’

Celestine op Op blote Voet: In een winkel stel ik mezelf de vraag: hoe kon ik leven zonder voor de aankoop van dit product? In 98% van de gevallen is het antwoord dat ik tot op dat moment geen tekort had ervaren en dat ik even gelukkig was met andere wijzen om hetzelfde doel te bekomen.

Anoniempje uit Utrecht op EerlijkWinkelen.nl: … in dit geval koste het me geen enkele moeite om de winkels waar ik niet heen wilde te passeren op weg naar de WAAR. Want als je dan toch een cadeau moet kopen voor iemand die alles al heeft, doe het dan ergens waar een ander er ook wat aan heeft, denk ik altijd maar 😉

Marga op SimpelThuis: Dag 1 gaat over bewust consumeren of te wel consuminderen dus. Dat is geen probleem als rasconsuminderaar. Boodschappen haal ik op vrijdag en het meeste is dus al binnen. We gaan uiteraard niet naar een koopzondag en de grootste uitdaging ligt voor mij in het vermijden van de verpakkingen die ongewild toch binnen komen. Maar het geeft mij ook weer uitdagingen om bepaalde zaken bewust te omzeilen en toch zo no impact mogelijk te leven.

MN op GroenGedoe: bekeek gisteren de documentaire No Impact Man waarin een gezin in NewYork een jaar experimenteert met zo min mogelijk milieubelastend te leven. Hierop is het project No Impact Week geinspireerd. Zover als dit gezin gaat willen we niet, geen wc-papier en de was doen in bad met de voeten gaat ons echt te ver, maar nog wat meer op afval gaan letten wordt zeker een item deze week.

Angelika op Ontdekking van Groningen: Vandaag is de opdracht: Maak je leven leuker terwijl je minder koopt. Vandaag is dat niet zo moeilijk, ik winkel nooit op zondag. Omdat ik al jaren in de binnenstad woon, heeft winkelen niet zo’n aantrekkingskracht meer. Als je hier tussen de met een lege blik voortslenterende massa terechtkomt, wil je zo snel mogelijk naar huis.

Thirza in de Dordtse Weekkrant: De eerste uitdaging gaat over hoe je van minder meer maakt, minder consumeren. Eerst een lijst gemaakt van wat ik deze week ‘moet’ kopen. Bij mij is dat alleen eten. Ik kan dus niet echt dingen van het lijstje schrappen wat uitgesteld kan worden, tweedehands aangeschaft kan worden, of wat ik kan lenen. De uitdaging is om deze week niks nieuws te kopen.

Daantje & Sander op hun Groene Blog: Zondag ’s ochtends hebben we altijd een uitgebreid ontbijtje met een gekookt ei, broodjes en andere lekkere dingetjes. Vanmorgen heb ik niet 2 eieren gekookt, maar direct 6, zodat we er ook een aantal hebben om vanderweek door de sla te doen. Zo kan de kookplaat de volgende keer dat we eieren nodig hebben gewoon uitblijven. Het water waarin we de eieren hebben gekookt heb ik ook thee van gezet. Daar proef je toch niks van!

Grietje op Facebook: nou was een hele luie dag.. mijn compost emmer bevat perenschil en klokhuis, een thee zakje en wat koffie prut, mijn andere vuilniszak(emmer) paar kaaskorstjes.. heel zielig zo helemaa alleen in de grote emmer..maar ze komen de nacht wel door, morgen heb ik wel wat.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Deelnemers over Dag 1 ‘Consumeren’

  1. martine zegt:

    Martine zegt: Alleen eten denk ik nodig te hebben deze week… gisteren boodschappen gedaan bij ekoplaza en de groenten in de papieren zakjes gedaan die ik nog had, maar dat deed ik altijd al.
    Voor het nespresso apparaat navul -cups besteld maar die zijn er nog niet.
    Mijn lenzenvloeistof is op dus die ga ik ook kopen. No impact man het boek bij bieb gehaald.

  2. jorinde zegt:

    Ik heb al twee leuke gesprekken met mijn zoon gehad over duurzaamheid. Wat dat nou is en over hoe we beter voor de aarde kunnen zorgen. Gisteravond moesten de lichten meteen uit, maar toen het donker toch wel eng was, moesten ze ook weer aan.
    Bij het gesprek over afval vanmorgen, kwam hij zelf op het idee hoe dat nou moest met zijn pakjes drinken voor op school. Een beker drinken meenemen wilde hij nog niet, maar hij zou de lege pakjes mee naar huis nemen.
    Kortom, het levert leuke en nuttige gesprekken op aan tafel!

Geef een reactie

