No Impact Week teamlid Evelien stelt zich voor!

Toen ik als Nederlandse naar Vlaanderen verhuisde, moest ik natuurlijk het imago van “zuinige Hollander” wel waar gaan maken. Daarom ben intensief energie gaan besparen en dat werkte zeer verslavend, het werd voor mij een sport om zo weinig mogelijk energie te verbruiken. In het begin richtte ik me enkel op elektriciteit, verwarming en water, maar dat werd al snel uitgebreid naar voeding, vervoer, verpakkingen, kleding, tuin, computer en financiën. Wij leven vrij donker-groen, met slechts 15% elektriciteits- en waterverbruik ten opzichte van een gemiddeld gezin. We hebben geen koelkast en tv, we eten biologisch, seizoensgebonden, veganistisch en suikervrij en produceren zo min mogelijk afval. Wij leven dus een heel jaar “No Impact Week”. Met onze leefwijze wil ik mensen bewust maken dat milieuvriendelijk leven ook heel leuk kan zijn. Want de uitdaging om zo min mogelijk energie te verbruiken, geeft mij enorm veel energie. En het is juist die energieboost die ik hoop anderen door middel van de No Impact Week ook mee te kunnen geven!

Evelien heeft een MSc Forest and Nature Conservation en een BA Filosofie. Na haar studies heeft ze een ethnobotanisch onderzoek bij indianen in de Amazone verricht en een aantal jaar voor Velt gewerkt. Momenteel is ze bezig met een eco-filosofisch onderzoek en daarnaast is ze actief bij de vereniging Aardewerk en de werkgroep Milieuethiek. Ze woont met haar gezin in de Ardennen en haar eco-lifestyle kun je volgen op www.greenevelien.com

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op No Impact Week teamlid Evelien stelt zich voor!

  1. Pingback: Meer over… Low Impact Man | No Impact Week 2011 – Nederland & Vlaanderen

Plaats een reactie