Fardau deed ook mee aan NIW…

… en schreef er een stukje over op deze site:

Hoi allemaal,

Ik (Fardau) heb in november meegedaan met de “No Impact Week”. Elke dag was er iets wat je dan kon doen.
Maandag was de bedoeling dat je de hele week zo min mogelijk afval in die vuilniszak zou stoppen. Weinig kopen dus! En dan kon je aan het einde van de week kijken hoeveel afval er inzat, bij mij viel dat heel erg mee ik heb die week niks nieuws gekocht (behalve eten dan.)

Dinsdag was het aandachtspunt voedsel. Zo min mogelijk voedsel uit verre landen en niet te veel koken want dan moet het weggooien en als je dan iets te veel maakt bewaar het dan. Geen voedsel uit verre landen wel was er iets te veel gemaakt maar dat hebben we bewaard. Het was dus goed gelukt.

Woensdag stond er transport op mijn lijstje. Ik ben die dag op de fiets naar school en de manege gegaan. Ik heb geen een keer in een auto gezeten die dag! Zo min mogelijk transport was geslaagd.

Donderdag……. water!!! Wat doen we nou niet met water: afwassen, douchen, wc doortrekken, tanden poetsen en dan de kraan open laten staan en nog veel meer. Al die dingen heb ik zo min mogelijk gedaan ik heb niet gedouched maar ik heb me met de kraan gewassen geen kranen open laten staan en eigenlijk alles wat mogelijk was.

Vrijdag, je raad het al elektriciteit. Zo weinig mogelijk elektriciteit gebruiken dus. Dat heb ik ook gedaan. Die avond was ik alleen thuis was want papa was er nog niet en ik zat daar een boek te lezen met een kaarsje voor mijn neus wel grappig om te zien hoeveel licht 1 zo’n kaarsje geeft. Elektriciteit vond ik een van de leukste dingen van de No Impact Week want je gaat er een soort spel van maken als het leuk is motiveert het je nog meer om te gaan doen

Zaterdag kon je al het geld wat je die week bespaart had aan een goed doel geven. Ik heb dat zelf niet gedaan want ik verdien nog niks want ik ben 11.

Zondag was een rustdag je kon alle dingen die je gedaan had even op een rijtje zetten en kijken wat je er van vond.

Ik vond de No Impact Week heel erg leuk om aan mee te doen en ook als er geen No Impact Week is organiseer er dan eentje voor je zelf!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Fardau

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

