NIW NL is voorbij! Laatste ervaringen van deelnemers

Sandra op Twitter: “Lang geleden dat ik zo’n rustige zondag had #noimpactweeknl Met hond op pad, gelezen, gegeten bij een vriendin.”

Guus op GuusGeluk: “Doe Iets Goed Dag & Eco Zondag Dag…. Het is nu zondagavond, einde van de No Impact Week. Ik heb helemáál niet het gevoel dat het er op zit. Integendeel, ik heb het gevoel dat er nu iets gaat beginnen. Dat ik een paar dingen heb geleerd die ik niet meer kan negeren. Ik ben helemaal niet zo consequent geweest. Een beetje consequent was kennelijk al genoeg. Maar voordat ik de zaken op een rijtje zet ga ik eerst nog even de inhoud van mijn vuilzak fotograferen en analyseren.”

Biobudget op Twitter: “#noimpactweek bijna voorbij! Morgen t.v. aan, verwarming op 20, warm bad, prularia voor in schoenen kopen? Of blijven we less impact?”

Mthld op Twitter: “#gratitudelist pompoensoep als comfortfood | geweldige gesprekken bij biryani | russian ark, kunstgeschiedenis & whisky”

Paulien op JongerenMilieuActief: “Zondag = rustdag. Kaarsjes aan, dekentje over, lekker op de bank een boekje lezen. Wat is duurzaam leven toch heerlijk! Probeer het ook eens, zo’n No Impact Week. Het opent echt je ogen!”

Maita op Facebook: “we willen afstappen van voorgesneden vleeswaren en kaas in ons gezin. zijn nu op zoek naar een handmatige fijnsnijder, heb zoiets wel eens gezien bij iemand thuis. tips welkom!” & op DuurzaamDorpDiemen: “Ik neem mij verder voor om producenten van mijn favoriete levensmiddelen eens aan te schrijven over hun verpakkingskeuzes. Volgens mij kan dat veel innovatiever en daardoor ‘groener’. Zondag brengen we trouwens onze eco-rustdag door op de Efteling. Inclusief een geen-afval kit…”

Susanne op Twitter: “#gratitudelist Lieve familie&vrienden | mijnthuis | lekker eten | sporten | doenwaarikzininheb |alleswatikdezeweekgeleerdheb #NoImpactWeekNL”

Marlou op Twitter: “Moet vandaag niks doen volgens #noimpactweeknl maar die dikke stapel boeken studeert zichzelf niet… Ik pas.” & “Opdr #noimpactweeknl vandaag: ‘doe iets goeds’. Wordt ‘m niet! Wel gezocht naar vrijwilligerswerk voor langere tijd. Iets heel leuks gezien”

Alok op Twitter: “Geleerd door #noimpactweeknl: goede weekplanning voor eten en autogebruik zorgt voor veel minder rijden en minder afval #nooitteoudomteleren”

Jacintha op Twitter: “Vandaag een echte lummelzondag, maar desalniettemin 2 kasten verkocht via #marktplaats. Einde van #noimpactweeknl” & “Gisterenavond n klein houten (nacht/printer)kastje weggegeven via marktplaats. Degene die t kwam halen was er erg blij mee #noimpactweekNL”

Dorien op FoodprintCooking: “Ach ja, inmiddels raak ik ook wel eens zwaar gefrustreerd als ik meedoe aan de “No impactweek” me bevindend in het Hof van Saksen en ik mag niks nieuws kopen en we gaan uitgebreid lunchen met z’n allen. Ondertussen liggen de kliekjes van de zaterdagavond in ons vakantiehuisje op ons te wachten, wat moet je dan? Ik zal het eerlijk vertellen; ik heb niet meegeluncht, maar toen we gingen borrelen in een cafeetje ben ik toch echt gezwicht voor het witte biertje. Beter inconsequent goed, dan consequent fout….”

Leonore op Twitter: “Is boterham beleggen met sesampasta duurzamer dan met kaas? Heel veel hectare nodig voor productie sesam, en komt van ver. #NoImpactWeekNL”

Jan-Willem op Facebook: “Want alles wat er in zit is o.k.: koffieprut, klokhuizen, eierschillen, theebladeren, boerenkoolstronken, heerlijk! Hoezo? Ik weet dat na een jaar op de composthoop gelegen te hebben die zogenaamd vieze spullen getransformeerd zijn tot prachtige, rulle, fris geurende…aarde! En dat heb ik niet voor elkaar gebokst, nee daar zijn talloze regenwormen, mestpieren en andere nog veel kleinere grondgrutters aan te pas gekomen.”

Sandra op Twitter: “In maand v d #spiritualititeit / #noimpact week. regen getrotseerd, met OV naar de #kloosterbibliotheek in Wittem; 2e hands boeken gekocht”

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op NIW NL is voorbij! Laatste ervaringen van deelnemers

  1. Ik heb niet alles dagen even fanatiek de noimpactweek vormgegeven. Het meest in het oog springende punt vond ik het afval. Hoewel ik zelf groente- en tuinafval composteer, plastic , papier en glas apart wegbreng, bleef er met ons tweeen toch een flinke hoop rommel over waar ik weinig mee kan, behalve een foto ervan maken. Zelf groente verbouwen scheelt ons een enorme hoeveelheid verpakkingsmateriaal. Werkelijk alles wordt verpakt. Ik ben wel trots dat ik behalve voedsel niets heb gekocht. Ik blijf eens per week douchen. Bevalt goed. Ik word altijd goed wakker van koud water aan de wastafel. Het meenemen van een thermoskanbeker voor koffie onderweg op het station houd ik er in. Elke keer een bekertje minder in de afvalbak. Ook nog wijzer geworden: als je het aantal douchebeurten halveert of elke dag de helft van de tijd, heb je net zo veel energie bespaard als wanneer je zonnepanelen op dak legt. Toch wel slimmer en goedkoper zo’n gedragsverandering!

  2. Na een week no-impact wil ik weer meer impact, meer gezond vers voedsel, meer wandelen, meer lachen, meer spontane contacten, meer onverwachtse ontmoetingen meer dus

  3. Geke Kiers zegt:

    De grote meerwaarde van de NoImpactweek zat voor mij in de vele gesprekken met mijn kinderen. Energiebesparen, afval beperken en restjes eten is nu duurzaam – en dus goed en leuk – geworden. Zelf zit ik vol goede voornemens om de ingezette lijn door te zetten. Duurzaam leven vind ik nog steeds moeilijk, sommige verspillingen of gewoontes denken we nauwelijks bij na.
    Idee van oudste zoon: gebruik het teveel aan koud water bij het wachten op warm kraanwater voor de waterbak van de hond. Lekker fris. Goed idee van hem.

Geef een reactie

