Deelnemers over dag 5: ENERGIE

Biobudget op Twitter: “Help! De stekker moet eruit! #noimpactweek dus handwassen, lampen uit, geen t.v., en een dikke trui aan! #kamperen in een nieuwbouwhuis”

D’66 Kamerlid Stientje van Veldhoven op Twitter: “Vandaag thuis de “lichtuitbingo” geïntroduceerd, met “prachtige prijzen” 😉 #goedvoordeenergierekening #noimpactweek #dvdd”

Meer reacties:

APPMnl op Twitter: “#noimpactweek Tussenbalans: weinig afval, behalve veel eten over. Autorijden is onvermijdelijk (congres CO2-neutrale stad 10/11 geen OV).”

Linda op Facebook: “Heeft er iemand ervaring met wasnoten? Ik helaas niet zo’n goede ervaring, maar misschien is er wat aan te doen? Bij mij rook de was niet zo fris als ik er geen wasmiddel aan toevoegde.”

Baukepauk op Twitter: “Gisteravond heerlijke maaltijd van lokale winterpeen en pastinaak en mijn eerste zuurdesem gebakken! #noimpactweeknl”

Rita op Twitter: “Lekker aan het werk voor #Youngworks, met de verwarming heel laag en een schapenvacht aan ivm #NoImpactWeek.”

Desiree op Facebook: “Hoe maak je soep zonder electriciteit? Bedoel.. net een heerlijk pannetje opgezet en bedenk me nu pas dat de pureerstaaf/blender toch echt in het stopcontact moet!”

Antje op Twitter: “@Wippien Het vergt slechts wat voorbereiding en denkwerk om het minder belemmerend te maken. Daarover later meer #niwnl”

Maita van der Mark bij Duurzaam Dorp Diemen: “Lokaal geproduceerd voedsel kopen valt niet echt mee. Ik had al wel vorige week een pre-No Impact Week NL activiteit ondernomen. De stadsimker Rene Genet in Amsterdam-Oost had voor mij twee potjes met ‘Diemerpark Honing’. Daar wordt nu thuis lustig van gegeten. Wil je ook een potje? Stuur een mail naar renegenet@gmail.com Op de fiets droomde ik ook verder over de toekomstige buurtmoestuin ‘Prinses op de Erwt’ in Diemen. Misschien kan ik daar wel verse biologische kruiden in de toekomst kopen.”

Mieke op Twitter: “@piethurkmans dank voor de tip, direct mijn telefoongids opgezegd. Weer een bijdrage aan de #noimpactweeknl”

Marjolein op Twitter: “”@NoImpactWeekNL Studenten meer bewust na quiz over duurzaamheid en nu aan de slag met afval kunstwerk #studentevent #dvdd #studiot #spm”

Helen bij LFNc: “Of course we do all need some energy – to heat food, to clean ourselves, but I think we have to be careful that we don’t aspire to a low impact lifestyles which turns our free time into the drudgery of the victorian housewife. How good is it to spend a whole day at the weekend doing the clothes wash by hand, when you could be spending your time with friends and family? Or how practical is it to replace carpets with laminate because you can’t clean them with a hoover?”

De Lifestyler op Twitter: “@Pasklaar En dat op de Dag van de Duurzaamheid. Met de hand afwassen is wel beter voor het milieu http://bit.ly/bWXqgf #dvdd #noimpactweeknl”

Rob bij Inspiratietuin: “Thuisgekomen heb ik de kaarsen ontstoken die ik al samen met een doosje lucifers had klaargelegd, en ik moet zeggen: ik heb een beetje weinig licht, maar het is eigenlijk heel gezellig. Conclusie: Het was zeker geen No Impact dag voor mij, wél een Low Impact dag. Bovendien was ik me de hele dag bewust van mijn impact op ons milieu. En dat alleen is al goed om eens bij stil te staan.”

Sandra op Twitter: “Naar buiten gaan om even op te warmen. Rondje met het hondje. Het moet niet gekker worden 🙂 #noimpactweek #dvdd”

Jeroen op Twitter: “geweldige avond #dvdd @cleandrinks #dinervanduurzaamheid! In 2011 nog groter en groener! Nu #duurzaam #slaapje doen”

Andre op Twitter: “@fwvh ja want #NoimpactweekNL maar ik vrees dat de geest gewillig is maar het vlees zwak #truste”

Petra op petrahubbeling.nl: “Maar mijn idee met #NLdieet ging wel wat verder en zou denk ik nog moeilijker zijn dan het voedselthema van No Impact Week. Het idee was om het vervoer uitgangspunt te nemen bij datgene wat je eet. Dus niet zozeer de productiemethode. Dit betekent dus wel kastomaten uit NL en geen gewone tomaten uit een of ander exotisch land, want daar is veel meer vervoer voor nodig. Maar heb je je weleens bedacht wat wij allemaal eten en drinken dat niet uit Nederland komt en wat het betekent voor je dagelijkse leven als je dat allemaal laat staan: geen koffie, thee, geen peper, paprikapoeder en andere specerijen, geen kiwi, mandarijn of banaan, geen olijfolie en noem maar op. Toen ik met #NLdieet aan de slag ging kwam ik er achter hoe normaal het is dat wij al deze producten gewoon dagelijks tot onze beschikking hebben. We denken er niet eens over na wat ons eetpatroon betekent voor het milieu als je het over vervoer hebt.”

Eline op Twitter: “#noimpactweeknl: geen energie gebruiken. dus ook niet online zeggen dat je er moeite mee hebt. weinig tot geen afval werkt wel”

Marlou op Twitter: “Studeren met waxinelichtjes is niet te doen. Eigenlijk is niks te doen bij waxinelicht in je eentje. Stom! #noimpactweeknl” + FOTO + “Zo’n citybox gft-bak brengen ze gewoon aan huis na een belletje. Kost niks. Zelfs geen moeite! #noimpactweeknl”

Laura op Twitter: “Thema #NoImpactWeekNL v vandaag: energie. Zo min mogelijk gebruiken. Tv, pc en licht uit vanavond. Hmm.. maar lezen bij kaarslicht lukt niet”

Kristel op Facebook: “Aan m’n scriptie werken op de uni bespaart een hoop energie:
– de lichten staan toch al aan in de bieb
– de verwarming ook
– en helaas de pc standaard ook, of er nou iemand op werkt of niet.
Dat laatste punt is gelijk een mooi iets om komende zondag aandacht aan te besteden in het kader van me actief inzetten voor een milieudoel. Ik ga er maar weer ‘ns achteraan dat er in veel computerlokalen de pc’s 24/7 aanstaan.”

Juf Nicole op Twitter: “Vandaag op mijn werk weinig aan energiebeperking kunnen doen. Thuis wel zo veel mogelijk. Weer vegetarische maaltijd en geprobeerd afval te beperken. En ondanks het rotweer (echt kleddernat geregend), toch alles op de fiets.”

Paulien bij JongerenMilieuActief: “Nee, wat mij betreft zullen we toch echt energie moeten gebruiken. Maar eens nagaan hoeveel je nu werkelijk verbruikt, zal voor iedereen verhelderend zijn. En nu ik weet dat de provincie Noord-Holland zich inzet om de komende 10 jaar van 300 MW geplaatst vermogen naar 1000 MW aan windenergie te gaan, denk ik dat het moet kunnen: iedereen aan de groene stroom!”

Rianne op Facebook: “Gisteravond netwerkbijeenkomst (hapje drankje, manenn in pakken)gehad jawel over duurzame energie..beetje lastig om dan iets te doen ..en toch gelukt: heb de hele avond mij koffie/drankje laten bijvullen ipv nieuwe glazen/kopjes te krijgen..goed personeel keek beetje raar..maar konden er om lachen..kleine beetje helpen toch?”

Marjolein op Facebook: ” Poeh! Ik vind het nu toch wel erg moeilijk worden. Brood gaat heel snel schimmelen in tweedehands zakjes zegt de bakker. Is dat beter? En (verpakte) kaas is niet goed want dierlijk product, maar oh zo lekker.”

Mthld op Twitter: “#gratitudelist #niwNL inspiratie! 😀 | zin in de toekomst | mooie discussies heel vroeg ’s ochtends | ADHD ”

Suzanne via Rachelle op Facebook: “Wordt lid van een VOKO (voedselcollectief) en koop met anderen groot in, zodat je minder verpakking nodig hebt: http://www.vokodenhaag.nl, http://www.vokomokum.nl”

Artikel in Mare over Eveline: “Maar de vragen leven interessante discussies op. Bijvoorbeeld over de vraag of het goed of juist slecht is om je tanden te poetsen tijdens het douchen. En over vliegreizen. Dat die belastend zijn, is bekend. ‘Maar ik wil heel graag naar Azië’, schetst een van de studenten het dilemma. ‘En niet met de trein.’”

Bas op Facebook: “Vanavond boodschappen halen voor een no-impact maaltijd. Iets met pompoenen 🙂 En niet voor de St. Maarten lampion.”

NoImpactWeekNL op Twitter: “Net terug van geweldige avond in Utrecht @Cleandrinks @NoImpactMan #dvdd #NoImpactWeekNL > “Make products that are good for the people””

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Deelnemers over dag 5: ENERGIE

  1. Gisteren was de uitreiking van de Duurzaamste Merk Award die Allesduurzaam.nl heeft georganiseerd. Ik had met de trein en tram de Award (mooi kunstwerk van Daan de Leeuw) van Winterswijk naar Den Haag vervoerd, ging helemaal goed. Het laatste stuk naar de plaats van uitreiking was het meest lastigs: op mijn nette laarsjes ruim 20 minuten met die grote doos, te groot voor de fietstas, door de storm en de gietregen lopen.. bbrr.. We maakten natuurlijk wel een mooie ‘no impact’ entree in het Good.nl gebouw aan het Esperantoplein. Gelukkig was ik redelijk opgedroogd toen de uitreiking met de wethouder begon en ik het podium op moest om aan Weleda de 1e prijs te overhandigen. Op de terugweg heeft Jan-Willem (mijn man) de 5 kg zware biologische rozenplant van De Bierkreek wel op zijn vouwfiets kunnen vervoeren in zijn Bromptontas.

Geef een reactie

