Deelnemers over Dag 4: VOEDSEL

Raafje: ‘Ik heb er nogal een handje van om te gaan “shoppen” voor “iets leuks”. Vooral knutselspulletjes en prulletjes zijn hierbij favoriet. Mijn hele huis staat dus tjokvol met onzin dingen die ik “ooit nog eens wellicht wel eens misschien nodig zou kunnen hebben”‘

David op SPQA: “Dienstfiets voor ambassade Islamabad – Ondanks de veiligheidssituatie kunnen kortere afstanden binnen de Diplomatieke Enclave in Islamabad sinds kort ook per dienstfiets worden afgelegd. De ambassade draagt daardoor verder bij aan duurzame bedrijfsvoering. De fietsen werden tevens aangeschaft in het kader van de ‘No Impact Week in Nederland’.(05-11-10)”

Marjolein op Facebook: “Veganistisch eten van woensdag t/m zondag? Of (vega-)chinees afhalen met mijn eigen pannetje. Dat doet me denken aan de campingwinkel uit de jaren 80. Mijn zusje en ik gingen dan friet halen met onze eigen grote kampeerpan. Dat smaakte zoveel lekkerder dan uit een plastic bak en zak.”

Marlou: “Ik voelde me in een marathonaflevering van de Keuringsdienst van Waarde. Met inmiddels zeven uur op de klok, en nog geen hap gegeten. Perfectionisme had vat op mij, terwijl er duidelijk keuzes gemaakt worden.”

Annette op Facebook: “Vanwege het no-impact-project ben ik deze week aan de lokale producten. Dat leidt tot verrassende ontdekkingen op kookgebied.”

Eveline op WoordenZonderRegels: “No Impact Week zorgt er voor dat ik met veel mensen in mijn omgeving (in mijn studentenhuis, met vrienden, op het werk) praat over de vele keuzes die je dagelijks maakt, vaak zonder er bij na te denken. We praten over tips and tricks om minder te verspillen, maar ook over het idee van een betere kwaliteit van leven. TV/laptop uit, boek lezen, meer bewegen, gezonder eten: No Impact heeft juist impact. Op mij. Daarvoor hoef je geen hippie te zijn.”

Hannah op Facebook: “Bio ontbijtkoek, bio thee, bio appels, vanavond bio pasta, heerlijk:-)! En de mensen van het biowinkeltje zijn ook gewoon zo super veel aardiger dan het meeste supermarktpersoneel:-)!!”

Monique op Facebook: “Really nice this No Impact week! We enjoyed a candlelight dinner yesterday and in the evening we played a boardgame for the first time in months, instead of watching the TV or surfing the net. The kids asked me, can we do this tomorrow again?”

Lonneke bij IS: “Mijn overtreding van gisteren hakt er vandaag mentaal dieper in dan ik had verwacht. M’n vrienden hadden immers niet eens door dat ik de auto had gepakt, maar blijkbaar heb ik toch een geweten dat ook opspeelt als niemand kijkt.”

Jiska op Facebook: “Gisteren naar een lezing over CO2 uitstoot door computers geweest. Tot mijn schrik blijkt die groter dan van de luchtvaart!!! Dit komt omdat de datacenters (waar ook onze blogs en facebook pagina’s staan) van energie worden voorzien door kolen gestookte centrales. De oproep om morgen een video blog te beginnen lijkt dus niet erg op zijn plaats.”

Charlotte op Facebook: “Weet iemand misschien hoe het zit met de duurzaamheid van niet uit nederland afkomstige gedroogde peulvruchten, dus linzen, kikkererwten, allerlei niet-nederlandse bonen etc.? Ik ben daar namelijk heel, heel erg dol op 😀

Maarten op Facebook: “Plastic verpakkingsmateriaal is echt een ellende en vaak volstrekt overbodig. Een beetje speuren op internet leert dat er al lang alternatieven zijn (ik kom uit bij http://www.naturalplastics.nl/). Hier kunnen we met vraag natuurlijk ook het aanbod gaan sturen! Het lijkt me geweldig als je plastic folies etc. zo in de groene bak kan gooien. Dwz als het nodig is dat iets in folie zit. Nu al 3 dagen zonder kauwgom, het begint te wennen… :-)”

Juf Nicole op Twitter: “Vandaag dus biologische aardpeer en broccoli bij het avondeten. Met dank aan internet voor receptideeën! #hadiknognooitgekookt #NoImpactWeek”

Hanneke bij Opinionators (onderaan pagina): “‘Verbrand calorieën, geen benzine.’ Fantastische dag. Als men dag drie de titel ‘sportdag’ had meegegeven, was ik ongetwijfeld met weinig energie begonnen. Maar de belofte van kilocalorieën verbranden deed mij watertanden. (…) Hoe kunnen we het traplopen promoten: bling-bling de brandtrap. Als je er tien moet beklimmen is enige motiverende opluistering geen overbodige luxe”

Peter op Twitter: “Vandaag staat er nogmaals huisgemaakte ragout met rijst op het menu. Zonde om weg te gooien! #watetenwevandaag #NoImpactWeekNL”

Winfried op Twitter: “lijkt wel een week van #hnw: #teleconferentie, #videovergadering en zo #webinar, allemaal nieuwe ervaringen minder reizen #noimpactweeknl”

Biobudget op Twitter: “Vandaag geen verpakte voeding en/of uit verweggistan #noimpactweek. Groente is makkelijk alleen die Turkse Bulgur… #missie half volbracht”

Partij van de Dieren Den Haag op Twitter: “Nav onze SV ook aandacht vanuit de gemeente Den Haag voor @NoImpactWeekNL #beterlaatdannooit”

Jeroen op Twitter: “Colin @noimpactman think your ideas are really inspiring & great! @noimpactweeknl did a great job! Look forward seeing you “live” tomorrow!”

Willem op Twitter: “Vandaag hollandse aardappelen, hollandse witlof, hollandse courgette en hollandse kaas uit de oven. Ain’t that impactless? #noimpactweeknl”

Rachelle op Twitter: “Schorseneren (in schijfjes en gebakken in boter) zijn net frietjes! Beetje mayo erbij en smullen maar. #noimpactweeknl #zolustikerwelmeer”

Marc op MarcSiepman.nl: “Wat “lokale”, onverpakte groenten gekocht die nu in het seizoen zijn: spruitjes, aardappelen, een rode kool, 2 preien. Alleen de aardappelen waren verpakt, de spruitjes gingen in een meegebracht zakje en de rest ging zo mee. Drie broden gekocht. Ik had broodzakken meegenomen, maar helaas deed de winkelmevrouw een van de broden toch per ongeluk in een nieuw zakje.”

Rita op Twitter: “Ben zo blij met mijn hervulbare waterflesje van #jointhepipe, zeker nu tijdens #NoImpactWeekNL”

Helen @ LFNc: “So, today’s challenges was Food. This is something I have lots to say about! This is going to be a long blog. Personally I find making ethical decisions on food is difficult. There are many decisions to make and many different qualities and prices for each item (even considering the limited shopping choices in NL compared to the UK).”

Esther op Twitter: “stap straks voor de 6e maal vandag in de auto om zoon op te halen/weg te brengen. Zoek de 6 fouten! #fail #noimpactweekNL”

Mrs. Green op GroenerLeven: “Vandaag (woensdag voedseldag) liep het gierend uit de hand. Veel te laat terug van het werk moesten in no-time twee hongerige snaveltjes worden gevoed. En die hadden geen geduld om op mijn zorgvuldig-bij-de-regionale-bio-boer-ingekochte-pastinaak, uiteraard van-het-seizoen-en-in-eigen-meegebrachte-tas, te wachten.”

Geke op Twitter: “Zojuist melk bij de boer gehaald. Wortels bij een kraampje. En brood in het café. In het kader van ‘dichtbij huis’ kopen @NoimpactweekNL”

Het Groene Web: “Een (misschien onbedoelde) bijwerking van No Impact Week begint zich af te tekenen: het schetst een scherp beeld van hoe ver je wenst te gaan om een bijdrage te leveren aan een beter milieu. In de enquête die deelnemers vooraf invullen, kenmerkte ik mezelf als ‘behoorlijk groen’, maar inmiddels is me al gebleken dat ‘no impact’ voor mij onhaalbare kaart is. Nou ja, niet onhaalbaar, maar ik vertik het gewoon. Veel te drastisch. In het beste geval wordt het ‘low impact’, wat mij betreft.”

Conny op Twitter: “Slow shopping op de #boerenmarkt DH. Produkten zien er gaaf uit en ongekende vriendelijkheid heerst hier. #noimpactweeknl #guusnet”

Sandra bij Het Dierenbos: “Vandaag stond ik wat meer stil bij het thema van morgen: energie. Bij de cliënten waar ik als parttime alphahulp werk, is de gemiddelde temperatuur in huis 24 graden. Bij een van mijn cliënten toonde de thermostaat zelfs 26,7 graden. De mensen zitten stil. In een rolstoel, voor de televisie op de bank. Duttend op de bank. Dag in dag uit. Er ligt echt een uitdaging in de combinatie energie en vergrijzing, voor de toekomst.”

Hilda op Twitpic:
Share photos on twitter with Twitpic

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Deelnemers over Dag 4: VOEDSEL

  1. Ellen Kostelijk zegt:

    Maandag heb ik een mail gestuurd aan mijn plaatselijke Plus Supermarkt met de vraag of ze een Tassenbol willen aanschaffen. Vandaag krijg ik een enthousiast antwoord van de manager dat hij er een gaat bestellen. Geweldig, daar wordt ik helemaal blij van. Ellen

  2. Ireen zegt:

    Realiseerde me tot deze week niet hoe weinig er onverpakt – zelfs in de 3 natuurvoedingswinkels ter plaatse (Zutphen) -wordt verkocht. Het zijn meer en meer supermarkten geworden. Allemaal in verband met hygiënevoorschriften en de wens van ‘de klant’. Dus; op de fiets naar boeren,tuinders en molenaar in de omgeving, eigen zakken mee enz. No impact lukt natuurlijk nooit, low impact kost al moeite! Wel een biologische markt hier en een bakkerij met biologisch brood. De uitdaging wat mij betreft: meer zelf maken, maakte broodbeleg aan de hand van ingrediënten die achter op een potje van mijn lievelingssmeersel stonden, gelukt en heerlijk. Ireen.

Geef een reactie

