Deelnemers over Dag 3: VERVOER

LFNc’s Helen: “Aha … this is one of the reasons living in Holland is so great! My friends will vouch for me on how serious I am about cycling everywhere … and whatever the weather. Not only the commute to work, but into town to meet friends, on dates, on bike rides through the dunes … often in full waterproofs! We are lucky.”

Norna bij Morgen: “Ik ben de enige die ik ken die dit doet, het 20 minuten lopen tussen het station en de UvA. Iedereen pakt liever trams of metro’s. Maar dat 20 minuten lopen is iets waar ik eigenlijk heel erg van geniet! De mooie grachten van Amsterdam, de bijzondere mensen om je heen, een tijdje voor jezelf.”

Paulien bij JongerenMilieuActief: “Wederom komen mijn plannen voor deze dag vrij slecht uit in een No Impact Week. Ik ga namelijk de hele dag naar de sauna. Heerlijk, maar donders slecht voor het milieu!”

No Impact Vera: “Ja, dit is niet zo’n moeilijk punt voor mij: vervoer. Ik heb namelijk niet eens een rijbewijs. Wel heb ik een fiets, benen en een weekend OV. Dus ik kom overal wel.” & “Nu heb ik mij ook aangemeld als donateur bij Greenpeace. De reden dat ik hen liever steun is omdat ze onafhankelijk zijn en ik het erg eens ben met de soort acties die zij houden. Toen ik mij had aangemeld spraken ze wel over een welkomspakket. Hopelijk niet teveel troep..”

Mthld op Twitter: “#gratitudelist #niwnl managers met een #noimpact lunch! | onverwacht geslaagde keukenexperimenten | fijne vrienden, binnen+buiten NL :)” & op Facebook: “Grappig genoeg hebben ook mn collega’s die niet eens meedoen er een sport van gemaakt om zo afval-loos mogelijk te lunchen – t werkt blijkbaar toch aanstekelijk!”

D’66 Kamerlid Stientje van Veldhoven op Twitter: “Op de fiets naar het werk, ‘savonds biologische rode kool, falafel en geen tijd om te gaan winkelen. Dat komt vaker voor! 😉 #noimpactweek”

Laura Straver op Twitter: “In regen op fiets naar biowinkel geweest voor NL groenten. Nu stamppotje pastinaak (!) maken van @Bluebelle0505. #NoImpactWeekNL #goedbezig”

Susanne op Twitter: “Mn baas moest erg lachen dat ik in ander gebouw met eigen mok kwam aanzetten; #NoImpactWeekNL levert leuke gesprekken op & zet aan t denken”

Esther de Charon op Twitter: “mijn welgemeende complimenten aan alle mensen die vandaag door weer en wind hebben gefietst en de auto hebben laten staan #NoImpactWeekNL”

Hanneke bij Opinionators (onderaan): “En zo werd mijn uitdaging van dag 2: stuur ik mijn zoontje (8) met of zonder ingepakt cadeautje naar een verjaarsfeestje? Gefeliciteerd ….. Mijn moeder is een milieufreak.”

Jeroen4Green op Twitter: “We’ve a problem #noimpactweeknl wat te doen met laatste restje kaarsvet #durftevragen”

Energiekracht op Twitter: “Energiekracht gaat in het kader van de #noimpactweekNL morgen uit eten bij biologisch streekrestaurant De Mandarijn in Zwolle!”

Het Dierenbos op Twitter: “Heb ik toch nog impact gemaakt: cliënt haalt wegens jeugdsentiment voortaan groene zeep ipv gewone allesreiniger #noimpactweeknl”

Willem op Twitter: “Morgen nóg minder afval maken. Waarom zit overal van dat stomme plastic omheen? Zelfs om de biologische wortelen! #noimpactweekNL”

Corne bij Klimaatneutraal op Twitter: “Vandaag een makkie: op de fiets naar het werk, alhoewel stevige wind! #NoImpactWeekNL Bijkomend voordeel:goede conditie + 400 kcal verbrand.”

Evelien op Twitter: “Fietsen is no problemo, maar zouden ze gek staan te kijken als ik met mijn eigen tupperware bakjes aan kom zetten? #NoImpactWeekNL”

Pieter op Facebook: “Vandaag een duurzame prijs gewonnen. Bestaande uit allerlei energiebesparende producten. Super leuk natuurlijk, maar nu zit ik wel met een berg verpakkingsafval opgescheept:( gelukkig grotendeels recyclebaar of zelfs biologisch afbreekbaar. Een paar van de energiebesparende producten verwacht ik niet te gebruiken. Tijd om te kijken wie ik hier blij mee kan maken zodat alles toch goed gebruikt gaat worden:) Erg leuk om een nieuwe manier van denken te krijgen:)”

Jiska op Facebook: “Vandaag gewapend met een thermoskan thee en een trommeltje brood in totaal een uur gefietst en een uur gewandeld en tussendoor in de trein gezeten. Ik voel me helemaal fris, energiek en vond het een leuk idee dat er andere no-impacters rondlopen in Nederland.”

Chantal op Facebook: “Ik had heel erg de behoefte om dingen online bij eco-logisch te kopen, maar heb het weerstaan! Best wel interessant om dat gevoel van ‘ik wil dit heel graag hebben’ bewust te analyseren.”

Tanja op Facebook: “heeft iemand suggesties hoe je in een supermarkt kunt omgaan met het ‘afweegprobleem’ als je je eigen bakjes meeneemt? Je kan namelijk niet zelf het gewicht corrigeren op de weegschaal.”

Charlotte op Facebook: “I *love* baking my own bread, too! When i have the time, my absolute favourite is the New York Times ‘no knead’ method – it doesn’t actually cost a lot of time, but you do need to plan it so you’re around after its 20-hour rise”

Erik op Facebook: “Ik las dat om kaas te maken er alleen al 1000 liter water nodig is. Nu ben ik dus op zoek naar een of meerder alternatieven voor kaas op de boterham. Het liefst een alternatief dat net als kaas hartig smaakt.”

Maarten op Facebook: “@Martin We hebben een keer op een regenachtige middag een stuk oud laken in allemaal doekjes van 10×10 cm geknipt en met de naaimachine omgezoomd. Eigenlijk niet zoveel werk (zo’n 10 doekjes in een halfuurtje) en we hebben nu uitwasbare toetendoekjes. Als die allemaal in de wasmand zitten gebruiken we (recycled) WCpapier.”

Thessa op Facebook: “Ik heb morgenavond een etentje gepland staan van mijn werk; restaurant is al gereserveerd. We gaan met een groep eten, is een Italiaans restaurant. Wat is van de Italiaanse kaart het meest duurzaam als recept (uiteraard zonder vlees)?”

Hannah op Facebook: “Snif, waarom regent het vandaag zo enorm veel;-)? Toch maar parapluutje op en drie kwartier lopen..”

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

