Wie zitten er achter No Impact Week NL?

Rachelle Eerhart (29)

Hoe ik op de blog van Colin Beavan a.k.a. ‘No Impact Man’ terecht kwam weet ik niet meer, maar zijn verhalen inspireren me al jaren. En dan vooral zijn positieve insteek: niet ‘moeten’ maar ‘willen’. Wat werkt beter voor mij? Waar word ik blijer van? Vorig jaar oktober deed ik zelf mee met de eerste Amerikaanse No Impact Week. Dat was best even slikken – ineens opletten wat ik kocht in de supermarkt, geen vergaderkoekjes meer tijdens werk (afzonderlijk verpakt in plastic), etc. Maar ik kreeg er veel voor terug: creativiteit (tijdens het koken), leuke gesprekken (met mensen die me soms vreemd aankeken) en een fitter lijf (door anders eten en meer vervoer-op-eigen-kracht). Wat ik me echter nog het sterkst herinner is het gevoel van daadkracht en eigenaarschap – ik wist dat ik met iets moois bezig was. Ik ben benieuwd wat jullie eruit halen!
Rachelle studeerde Japans en Politicologie in Leiden. Ze woont in Den Haag en werkte de afgelopen twee jaar als adviseur voor de ondernemingsraad van TNT Post. Daarnaast is ze voorzitter van de commissie van young professionals van IUCN NL’s Leaders for Nature. Lees hier meer over  haar ervaringen met No Impact Week.

Desiree Beeren (26)

“Ik leef best duurzaam hoor” is iets wat ik mezelf vaak tegen anderen hoor zeggen. Maar ja, is dat wel zo? Ik werk voor een NGO en heb geen auto. Heb ook geen tv. Al is dat eigenlijk meer uit luiheid; iets aan de stekker moet vervangen worden en heb na 2 jaar nog steeds niet uitgevonden wat. Ik eet vlees, liefst van de koe, en vind extra heet douchen lekker. Ik gooi ook weleens eten weg, fruit dat mooi aan het wezen was op mijn ontbijttafel. En zo heb ik er heus nog een paar. Tijd om eens te kijken hoe het ook anders kan! Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, en omdat ik geloofwaardig wil zijn in mijn baan. Voor mij dus de eerste keer No Impact Week!
Desiree heeft een BSc International Business and Languages en een International MSC in Management. Ze woont in Amsterdam en werkt momenteel voor Leaders for Nature, een initiatief van IUCN NL.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

